PR Çalışması Nedir, Nasıl Kullanılır ?

'Site Tanıtımları' forumunda denied tarafından 8 Temmuz 2019 tarihinde açılan konu

  1. denied

    denied Yeni Technolatçı

    Katılım:
    30 Nisan 2019
    Mesaj:
    13
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Kurumsal PR çalışması, genellikle büyük şirket ve firmaların kullandığı bir tanıtım tekniğidir. PR çalışması, bir firmanın itibarını, tanınırlığını, güvenilirliğini, reklam vermeden gizli bir şekilde halkın gözünde büyütmesidir.

    Ünlüleri Kullanarak PR Çalışması

    En çok kullanılan PR çalışmalarının başını ünlüler ile yapılanlar çekiyor. Örneğin en sevdiğiniz manken, x marka kolayı içerken çok güzel bir fotoğraf atıyor. Reklam olduğuna dair hiçbir bilgi vermiyorsa bunun adı PR çalışmasıdır. Böylece bu mankenin hayranlarının gözünde x markası bir tık daha güven, itibar ve tanınırlık kazanır.

    Gereksiz Şeylerin Meşhur Olması PR Çalışması Yüzünden

    Normal şartlarda yüzüne dahi bakmayacağınız bir ayakkabı markasını, 3-4 ünlü isimin giydiğini gördüğünüzde, o markanın satışları bir anda fırlıyor. Çoğu firma da bunu bildiği için gizli bir anlaşma ile ünlülerle PR çalışması için anlaşıyor. Yani sosyal medyada elinde parfümün kokusunu içine çeker gibi poz veren bir fenomen görürseniz, bunun bir PR çalışması ( detaylı bilgi için https://kolaybulten.net/editoryel-pr-calismasi-nedir/ ) olduğundan şüphelenebilirsiniz.

    Reklam, Reklamdır. PR Bir Reklam Değildir

    PR Çalışması daha çok bilinçaltından verilen mesajlar ile gerçekleşir. Örneğin x kişisinin bir siteye bağımlılık derecesinde sevgi duyduğunu göstermesi gibi. Siz görürsünüz ve tüm inancınız ile bunun gerçek olduğuna inanırsınız. Sonra ise o kullanıyorsa vardır bir bildiği ya da o kullandığı için havalı gözükmeyi sağladığını düşünerek siz de kullanırsınız.

    Reklamda ise işler biraz daha farklı yürür. Reklam, insanlara reklam olduğu belli edilerek yapılır. Televizyonda ünlülerin çektiği kısa videolar reklamdır. PR çalışması reklam vererek yapılmaz. Eğer reklam veriliyorsa o zaten reklamdır.

    Yapılan araştırmalar PR çalışmalarının reklam çalışmalarından çok daha etkili olduğu ve çok daha fazla işe yaradığını gösteriyor.
     

Bu Sayfayı Paylaş